2 Aralık 2015 Çarşamba

BTÖ206 Öğrenme ve Öğretme Kuramları Günlüğü

17/11/2015 Bu haftaki dersimizde ölçek ve ölçeğin temel bileşenlerinden biri olan kararsızlık yapısından bahsettik.
   Kararsızlık ifadesi yansıtıcı düşünmenin yeterince gelişip gelişmediğini ortaya koyan yapılardan biridir. Kararsızım seçeneği ile yansıtıcı düşünme arasında ki ilişkiden bahsettik eğer kararsızım seçeneği artarsa yansıtıcı düşünmenin az olduğundan bahsettik.Aralarında ters ilişki olduğunu öğrendim.Kazanılmış becerilerin doğuştan gelen becerilere göre daha çok önemsediğini öğrendim ve gerçekten böyle olduğunun farkına vardım.
    Düşünmenin doğruluğu ya da yanlışlığı önemsenmeden anlamlar arası ilişki kurmak olduğunu öğrendik.Yansıtıcı düşünmenin üzerinde durduk. Yansır-tıcı düşünmenin problem çözme sürecinin bir parçası olup olmadığını tartıştık.. Yansıtıcı düşünmenin düzeylerinden ve bizim bu düzeylerde hangilerini kullandıklarımızdan bahsettik. Kendimizi genelde sorunların dışında konumlandırdığımızdan bahsettik.
    Kısaca bu dersimizde ne kadar düşünmeye önem veriyoruz, yansıtıcı düşünme hayatımızda ne kadar yer alıyor bunlardan bahsettik. Bu dersimizde bir kere daha küçük yaşta kazanılan bilgi ve becerilerin hayatımıza daha kolay yansıtacağımızı öğrendim. Ailelerimizin ve okuldaki öğretmenlerimizin yansıtıcı düşünme kavramının üzerinde durmadığını anladım. Ancak bunun bizim için bir eksi yön olduğunu ve bu eksikliklerimizi gidermek için çok çabalamamız gerektiğini çünkü belirli bir yaştan sonra alışkanlıklarımızın değişmesinin zaman aldığını fark ettim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder